Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Návody opravy
  3. Oprava a čištění strojku
Čištění mechanického strojku
Až devět z desíti mechanických strojků lze opravit pouhým vyčištěním.
 

Řádnému vyčištění by mělo docházet vždy když se provádí jakákoliv oprava strojku například výměna setrvačky. 

Když strojek něco pamatuje nebo se dokonce narodil dříve než my měl by se pročistit i když funguje.

 
Kdy může takové vyčištění pomoci nefunkčnímu strojku:
 
Když pohledem zjistíme, že strojek nevykazuje žádné mechanické poškození (zlomená setrvačka, pokrčený vlásek a podobně) a dále jestli-že se natahovací korunka neprotáčí naprázdno což by znamenalo, že prasklo pero, ale například je-li korunka nadoraz a klade odpor.
 
 
Jak na čištění mechanického strojku
 
Strojek lze vyčistit buď celý tak jak jej vyndáme z pouzdra bez ruček a ciferníku. Nebo když se nudíme pak demontáží celého strojku na jednotlivé části (nejlepší varianta).
 
K samotnému čištění budeme potřebovat minimálně skleněnou nádobu a technický benzín zakoupený třeba v OBI. Nacucaný benzín z auta rozhodně nestačí. Chcete-li provést čištění svědomitě pak si obstarejte (těžko říct kde) ještě nejjemnější hodinářský kartáč a hedvábný papír, který lze koupit v papírnictví. 
 
Strojek nebo jeho části vložte do skleněné nádoby a zalijte benzínem. Ponechte 15 minut působit a občas se sklenici mírným krouživým pohybem promíchejte benzín. Následně vyndejte součásti a benzín ekologicky zlikvidujte (vylít do umývadla asi ECO nebude) a pořádně vyčistíte skleněnou nádobu.
 
Znovu vložíte strojek nebo části do sklenice a použijete nový benzín (ne ten starý již použitý) a necháte opět 15 minut působit. Takto strojek propláchnete alespoň třikrát.
 
U posledního propláchnutí můžete provést test nakolik je strojek čistý a to následovně:
 
Na kousek sklíčka kápněte jednu kapku benzínu z posledního průplachu. 
Chvíli počkejte než se kapka benzínu odpaří. 
Jestli-že po odpaření zůstanou na sklíčku kousky nečistot nebo skvrna pak strojek stále není dobře vyčištěný a je nutno celý proces zopakovat s tím, že nechte benzín působit klidně i hodinu či dvě. 
 
 
Kdo se nudil a strojek demontoval na jednotlivé části plus těžko říct kde sehnal hodinářský kartáč s hedvábným papírem provede před posledním propláchnutím následující:
 
Jednotlivé části opatrně vykartáčujte. Základnu stroje a můstky budete kartáčovat tak, že je zabalíte do kousku hedvábného papíru a kartáčovat budete přes tento papír. Nakonec provedete poslední průplach. 
 
Nezapomeňte, že takto vyčištěný strojek je zapotřebí namazat.

Logo ruských hodinekPoljot logoLongines logoETA logo

Provozovatel
  • Skácel René
  • Ke Zbrojnici 8
  • Písek
  • 39701
  • danu77@seznam.cz
© Bazar Hodinek 2008 - 2019
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz